Kurz SEO optimalizace snadno a rychle

Úvod do kurzu SEO optimalizace snadno a rychle

Mnoho majitelů webů se začne zajímat o SEO optimalizaci, když  zjistí, že svůj web na Googlu nenašli.

Weby vytváříme od roku 2011 a evergreenem jsou dvě otázky:

  • „Hledali jsem náš web na Googlu a nenašli jsme ho tam. Proč tam není?“
  • „Co máme udělat pro to, aby se náš web na Googlu zobrazoval?“

V tomto minikurzu se to dozvíte.

Úvod do kurzu SEO optimalizace

Máte nový web a skoro nikdo o něm neví? To zažívá téměř každý majitel nového webu.

V zásadě existuje několik možnosti, jak se zákazníci o Vašem webu mohou dozvědět. Zmíním dvě nejvýznamnější:

  • Buď si zaplatíte reklamu, která se bude vašim zákazníkům zobrazovat, když budou hledat vaši službu nebo produkt. A pokud některého z nich zaujme, klikne na ni a následně se mu zobrazí váš web.
  • Druhou možností je jeho SEO optimalizace tak, aby ho internetové vyhledávače (Google, Seznam, Bing, …) zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání a nejlépe na co nejvyšších pozicích, ideálně na první stránce.

Níže uvedené informace jsou určené pro majitele malých a středně velkých webů. Aby byly lépe pochopitelné, některé věci úmyslně zjednodušujeme. Pokud jste SEO specialistou, dále nečtěte 🙂

Kurz vytvořený podle Paretova pravidla

Paretovo pravidlo (pravidlo 80/20), říká, že v mnoha situacích přibližně 80 % výsledků je způsobeno pouze 20 % příčin. Jinými slovy, malá část důvodů nebo zdrojů je zodpovědná za většinu výsledků. Toto pravidlo se používá v různých oblastech jako způsob, jak se zaměřit na důležité věci.

  • Například ve firmách se tvrdí, že většina příjmů (80 %) pochází od malé skupiny zákazníků (20 %).
  • Stejně tak se může stát, že v organizaci většina problémů (80 %) je způsobena jen malou skupinou zaměstnanců (20 %).
  • Pravidlo také platí pro efektivitu času – často se tvrdí, že 80 % práce se dá udělat za 20 % času, zatímco zbývajících 20 % práce vyžaduje 80 % času.

Paretovo pravidlo je jednoduchým pravidlem, které upozorňuje na nerovnoměrné rozložení výsledků nebo důsledků. Pomáhá nám identifikovat klíčové faktory nebo oblasti, na které se můžeme soustředit, abychom dosáhli největšího vlivu nebo úspěchu.

To samé pravidlo platí i pro SEO optimalizaci webu: Stačí Vám 20% znalostí profesionálů, abyste dosáhli 80% jejich výsledků. Přesně v toto duchu jsme vytvořili tento minikurz.

K něčemu se musíme přiznat

V úvodu se k něčemu přiznáme: SEO optimalizace je velice složitá problematika. Expertů, kteří SEO znají velmi dobře a umí ho správně implementovat, není mnoho a my mezi ně nepatříme.

Přesto vám se SEO optimalizací umíme pomoci. Známe základní principy, umíme je implementovat a máme výsledky.

Příklad z praxe

  • Mnoho let jsme cestovali na vlastní pěst (bez cestovky) a o našich cestách jsme psali na našem nekomerčním webu. Naše zkušenosti s cestováním bez cestovky jsme sdíleli a ostatní cestovatele jsme k takovému cestování inspirovali.
  • Vyzkoušejte: Spusťte si Google a napište BARCELONA BEZ CESTOVKY. Odkaz na náš web, respektive na článek, kde píšeme o výletu bez cestovky do Barcelony, najdete na druhé pozici na první stránce.
  • Přestože nejsme experti na SEO, dokázali jsme se dostat hodně vysoko.

Jak se orientovat v kurzu

Zbytek této stránky je strukturovaný podle osnovy kurzu – co odstavec, to jedna lekce.

Na konci každého odstavce je odkaz, který vede na konkrétní lekci, kde se dozvíte vše podstatné.

A na každé stránce kurz na pravé straně je seznam všech lekcí. Kliknutím na název lekce se do ní přepnete.

Základní principy správné SEO optimalizace

Říká se, že Google při sestavování výsledků vyhledání vyhodnocuje přes 200 různých parametrů. Nám i vám stačí znát ty nejdůležitější.

Pokud chcete, aby Váš web byl ve vyhledávačích dohledatelný na co nejvyšších pozicích, musíte udělat toto:

Nejprve zjistěte, co lidé hledají a jak často


Musíte vědět, co lidé hledají, když chcete aby se jim ve výsledcích vyhledávání zobrazil Váš web.

Vrátím k příkladu článku BARCELONA BEZ CESTOVKY. Pokud chci získat co nejvyšší návštěvnost webu, musím vědět, co lidé hledají a jak často tato klíčová slova zadávají do vyhledávače. V případě našeho článku mohli hledat JAK SE DOSTAT DO BARCELONY, BARCELONA NA VLASTNÍ PĚST nebo JAK LEVNĚ DO BARCELONY.

Jak zjistit, co lidé hledají a jak často, se dozvíte v lekci Zjistěte co lidé hledají a jak často.

Pak vytvořte poutavý obsah


Králem je obsah a od něj se vše odvíjí. Text na stránce nesmí být odfláknutý, ale vymazlený. Uživatel, který na stránku přijde, musí najít to, co hledal a informace pro něj musí být užitečné. To Google pozná (mimo jiné) podle délky návštěvy stránky. Pokud uživatel odejde za pár vteřin, asi nenašel, co hledal, nebo ho obsah stránky nezaujal. Ale pokud na stránce stráví desítky vteřin nebo několik minut, je to pro Google  signál, že uživatel na stránce našel to, co hledal.

Jak si poradit s napsáním poutavého článku se dozvíte v lekci Vytvořte poutavý obsah.

A nakonec stránku optimalizujte pro vyhledávače


Co je optimalizace pro vyhledávače se dozvíte v lekci Stránku optimalizujte pro vyhledávače.

V SEO optimalizaci Vám pomůže plugin Rank Math SEO


Aby Google dobře porozuměl obsahu stránky, pomůže mu, jestliže napíšete text správně po technické stránce. To znamená: Text bude strukturován, budou správně použité nadpisy a podnadpisy, klíčové slovo by se mělo objevit v nadpisu a prvním odstavci, v textu by měly být vložené fotografie (obrázky), jejichž název obsahuje klíčové slovo, …

Na weby našich zákazníků instalujeme a konfigurujeme jednu super vychytávku. Jmenuje se RANK MATH SEO. S ohledem na klíčové slovo umí článek na webu analyzovat pohledem Googlu. Výsledkem analýzy je seznam celé řady konkrétních doporučení, co  máte na stránce zlepšit, aby Google jejímu obsahu mohl lépe porozumět.

Pokud budete RANK MATH SEO používat, mohu vám garantovat, že po provedení změn se vám web bude zobrazovat na vyšších pozicích.

Jak se stránka optimalizuje pro SEO se dozvíte v lekci Konfigurujte plugin Rank Math SEO.

Takto se Rank Math SEO implementuje


… se dozvíte v lekci Implementace Rank Math SEO.

Vždy dodržujte toto pravidlo: Jedno klíčové slovo = jedna vstupní stránka


Pokud provozujete pivnici v Pardubicích, kde máte výborně pivo, pořádáte šipkové turnaje, vystupuji u vás rockové kapely a pořádáte diskotéky, pak pro každou aktivitu musíte vytvořit samostatnou stránku, kterou pak budete moci optimalizovat pro daní klíčové slovo. Až potom někdo bude hledat ŠIPKY PARDUBICE, skoro s jistotou Váš web najdou na první stránce.

Více se o tomto pravidlu dozvíte v lekci Jedno klíčové slovo = jedna stránka.

Vytvořte interní prolinkování


Tam kde, to dává smysl, se z jedné stránky odkazujte na druhou stránku webu. Vyhledávače podle toho poznají, co s čím souvisí.

Jak nastavit interní prolinkování se dozvíte v lekci Interní prolinkování.

Získejte zpětné odkazy

Pokud se o vašem článku bude psát na jiném webu a na článek bude uvedený odkaz (říká se tomu zpětný odkaz), bude to pro vyhledávače silný signál o důvěryhodnosti vašeho webu a článku. Díky tomu se může zvýšit hodnocení stránky s článkem a ten se může posouvat na vyšší pozice.

Jak získat zpětné odkazy se dozvíte  v  lekci Získejte zpětné odkazy.

Zrychlete web

Rychlost webu je důležité. Pokud načtení webu trvá příliš dlouho, lidé raději odejdou. Google to ví a proto pomalé weby ve výsledcích vyhledávání znevýhodňuje.

Jak web až několikanásobně zrychlit, se dozvíte  v lekci Zrychlete web.

Kdy se určitě dostanete na první stránku


Pokud je Vaše služba / produkt spojení s geografickou  lokalitou (např. Kadeřník Děčín, Instalatér Česká Lípa, Penzion Chřibská) skoro jistě se na Googlu dostanete na první stránku. Využijte toho.

Jak na to, se dozvíte v lekci Kdy se určitě dostanete na první stránku.

Kontaktujte nás

Napište e-mail, zavolejte nebo vyplňte a odešlete formulář. Obvykle reagujeme obratem nebo druhý den.

Chcete se zeptat? Napište nám