Kurz SEO optimalizace snadno a rychle

1. Zjistěte, co lidé hledají a jak často

Jednu ze stránek Vašeho webu jste se rozhodli optimalizovat pro vyhledávač. Obvykle to  bývá stránka na které nabízíte vaši službu nebo produkt. Pro optimalizaci  stránky musíte zvolit správné klíčové slovo. To je takové slovo, které uživatele zadávají do vyhledávače. A pokud existuje více variant takových slov, nejlepší je rozhodnout se pro klíčové slovo, které se hledá nejčastěji.

Představme si, že jste výrobce autoplachet na kamiony. Je správné stránku optimalizovat pro klíčové slovo AUTOPLACHTA NA NÁKLAĎÁK? Možná ano možná ne. 

Co když lidé hledají něco jiného, např.:

  • autoplachta na kamión,
  • autoplachta na nákladní přívěs,
  • autoplachta na přívěs

a nebo hledají

  • plachta na kamión,
  • plachta na nákladní přívěs,
  • nebo plachta na přívěs.

Jak zjistit co lidé hledají

Existují specializované nástroje, které to umí zjistit. Např. český Collabim nebo Marketing Miner. A nebo zahraniční Semrush nebo Ahrefs.

Mají dvě nevýhody:

  • Musí se platit měsíční poplatek
  • Umí toho hodně, že laik se v nich bude velmi těžko orientovat

Jde to zjistit jednodušeji a zdarma

Výborné statistiky najdete ve službě Google Ads. To je inzertní systém společnosti Google. I když nebudete inzerovat, k těmto statistikám se dostane. Stačí si vytvořit účet a statistiky můžete využívat zdarma.

Pojďme se tedy podívat na statistiky klíčového slova AUTOPLACHTA NA NÁKLAĎÁK. Google Ads nabízí dvě možnosti:

  • Získejte údaje o objemu vyhledávání a prognózy – to je to, co potřebuji, ale je tu ještě druhá možnost, ta je zajímavější
  • Objevte nová klíčová slova

 

Chcete se zeptat? Napište nám